Platynowy Laur Umiejętności i Kompetencji    UWAGA! Komunikat dla Klientów Oddziału Banku w OPOLU           Nowa aplikacja mobilna do autoryzacji i logowania w bankowości internetowej      Rodzina 500+ Wnioski w Programie Rodzina 500 plus w Banku Spółdzielczym w Leśnicy      Silne uwierzytelnienie - zwiększenie bezpieczeńskwa         Chcesz wybudować dom? Sprawdź naszą ofertę - Kredyty hipoteczne                  Weź WYGODNY KREDYT na SZCZĘŚCIE!!         Załóż swojemu dziecku Rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy Konto dla Młodych           Oszczędzaj z naszym Bankiem: Lokata PREMIUM BIS  e-Lokata  Lokata PROGRES 12

Silne uwierzytelnienie - zwiększenie bezpieczeńskwa

Czym jest uwierzytelnienie?

Uwierzytelnienia transakcji dokonujemy za każdym razem, gdy potwierdzamy naszą płatność (albo inną czynność) w taki sposób, by bank mógł zidentyfikować nas jako „nas” i tym samym zrealizować wydane polecenie. W uproszczeniu – za każdym razem, gdy podajemy PIN przy płatności kartą w sklepie; gdy korzystamy z tokenów mobilnych i kodów SMS przy płatnościach on-line; każdorazowo gdy dzwonimy do banku, a obsługa zadaje nam szereg pytań (np. data urodzenia, nazwisko panieńskie matki)… wtedy dokonujemy uwierzytelnienia. Oczywiście procedura ta może być mniej lub bardziej skomplikowana oraz czasochłonna, ale ma nas chronić przed osobami, które próbowałyby się pod nas podszyć i pozbawić nas oszczędności.

 Czym jest silne uwierzytelnienie?

Najnowsze rozporządzenie nakłada na bank obowiązek przestrzegania procedur, które wymagają minimum dwuelementowego potwierdzania tożsamości klientów. Oznacza to, że do uwiarygodnienia naszej osoby przy płatności, bank wykorzysta przynajmniej 2 z 3 poniższych elementów:

  • „Wiedza”, czyli kod PIN lub hasło, które powinno być znane wyłącznie nam,
  • Posiadanie”, czyli to, co możemy mieć tylko my (karta płatnicza, telefon) i czego używamy do dokonywania płatności,
  • „Cecha”, czyli nasza wyjątkowa cecha, która nas wyróżnia, np. odcisk palca lub tęczówka.

W związku z działaniami Banku podejmowanymi w celu zwiększenia bezpieczeństwa dokonywania transakcji z wykorzystaniem dostępu on-line do rachunków bankowych, a także wobec konieczności dostosowania się do przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego nr 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (Dyrektywy PSD2), Bank Spółdzielczy w Leśnicy uruchomił tzw. silne uwierzytelnianie użytkownika (SCA) podczas logowania do systemów bankowości internetowej (EBO).

Bank Spółdzielczy w Leśnicy dokonał zman w obowiązujących regulacjach rachunków bankowych dla osób fizycznych oraz klientów instytucjonalnych:

PDFRegulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych
PDFRegulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych