Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Dostępność

Zmieniamy się, aby każdy mógł swobodnie korzystać z naszych usług

    W Banku BPS wiemy, że każdy ma inne potrzeby i możliwości. Dlatego burzymy bariery i stajemy się bardziej dostępni dla osób z niepełnosprawnościami.

    Chcemy, aby każdy klient mógł swobodnie i komfortowo korzystać z naszej oferty. Stopniowo wdrażamy rozwiązania, które ułatwią osobom z niepełnosprawnościami codzienny kontakt z naszym bankiem – zarówno w placówkach, jak i online.

    Zmiany te są zgodne z naszymi wartościami: doskonaleniem, praktycznością i otwartością.

    Najważniejsze zmiany poprawiające naszą dostępność

    Dokumenty

    Nasze dokumenty będą przygotowywane tak, aby każdy mógł z nich wygodnie korzystać:

    • napisane prostym językiem
    • dostosowane do poziomu zrozumiałości B2
    • przystosowane do odczytu przez czytniki ekranu i inne urządzenia wspomagające

    Oddziały

    W naszych oddziałach znajdą się urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami, m.in.:

    • lupy
    • ramki do podpisów

    Pracownicy

    Nasi pracownicy zostaną przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami

    Bankowość elektroniczna i strona internetowa

    Nasza bankowość elektroniczna i strona internetowowa będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:

    • zgodne z wytycznymi WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)
    • kompatybilne z czytnikami ekranu i innymi technologiami wspomagającymi

    Zmiany będą sukcesywnie wprowadzane od 28 czerwca 2025 r., czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.

    Dostępność to dla nas konkretne działania: zrozumiałe umowy, czytelna bankowość elektroniczna i strona internetowa, udogodnienia w placówkach. Wszystko po to, by każdy mógł korzystać z bankowości bez przeszkód.