Bank jako Agent Ubezpieczeniowy
Pełnomocnictwa Agenta Ubezpieczeniowego:
Pełnomocnictwo Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Pełnomocnictwo Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Informacja o agencie ubezpieczeniowym – Bank Spółdzielczy w Leśnicy
Informacja o agencie ubezpieczeniowym i jego obowiązkach wobec klienta
Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń („Ustawa”) informujemy, że Bank Spółdzielczy w Leśnicy z siedzibą w Strzelcach Opolskich 47-100 Strzelce Opolskie ul. Gogolińska 2, numer w rejestrze agentów ubezpieczeniowych 11179637/A („Bank”), działa jako agent ubezpieczeniowy wpisany do rejestru agentów ubezpieczeniowych, prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego i na podstawie udzielonych pełnomocnictw wykonuje czynności agencyjne na rzecz następujących zakładów ubezpieczeń: GENERALI TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A., GENERALI ŻYCIE TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ S.A., TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH TUW, PREVOIR-VIE GROUPE PREVOIR S.A. Oddział w Polsce.
Bank jako agent ubezpieczeniowy informuje, że:
- posiada, wydane przez powyższe zakłady ubezpieczeń, pełnomocnictwa do wykonywania czynności agencyjnych w ich imieniu. Udostępnia je klientowi, przed pierwszą czynnością dystrybucji ubezpieczeń i na każde żądanie, w placówkach Banku;
- wykonuje czynności agencyjne za pośrednictwem osób, posiadających wydane przez Bank imienne upoważnienia, które okazują klientowi przed pierwszą czynnością dystrybucji ubezpieczeń;
- jest wpisany do Rejestru Agentów pod numerem 11179637/A. Wpis do Rejestru można sprawdzić na stronie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) pod adresem: https://rpu.knf.gov.pl/search/agent/; sposób wyszukania agenta podany jest pod wymienionym adresem;
- działa na podstawie umów agencyjnych zawartych z powyższymi zakładami ubezpieczeń, od których otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji uwzględnionej w składce ubezpieczeniowej oraz może otrzymywać dozwolone przepisami prawa i postanowieniami rekomendacji nadzorczych innego rodzaju korzyści finansowe lub niefinansowe;
- nie posiada akcji ani udziałów wymienionych powyżej zakładów ubezpieczeń uprawniających co najmniej do 10% głosów na walnym zgromadzeniu, jak również zakłady ubezpieczeń, z którymi Bank zawarł umowy agencyjne nie posiadają akcji i udziałów Banku, uprawniających co najmniej do 10% głosów na walnym zgromadzeniu albo zgromadzeniu wspólników;
- klienci mają możliwość: złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów. Szczegółowe zasady dotyczące składania reklamacji dostępne są na stronie www Banku oraz zostały uregulowane w Ogólnych/Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia. Spór między Klientem a Bankiem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów między Klientem a Bankiem jako podmiotem rynku finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowymi i o Funduszu Edukacji Finansowej. Istnieje również możliwość złożenia skargi na działalność Banku do właściwych organów, w tym do Komisji Nadzoru Finansowego lub Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
- jest zobowiązany:
- przeprowadzić analizę potrzeb i wymagań klienta w celu zaproponowania produktu ubezpieczeniowego zgodnego z jego wymaganiami i potrzebami. Przedstawiona propozycja będzie uwzględniać wyłącznie produkt/-y, do dystrybucji których Bank jest uprawniony,
- postępować uczciwie, rzetelnie, profesjonalnie i zgodnie z najlepszym interesem klienta,
- przekazać klientowi w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym, aby umożliwić mu podjęcie świadomej decyzji, uwzględniając złożoność produktu i rodzaj klienta,
- stosować sposób wynagradzania swojego i osób wykonujących czynności agencyjne w jego imieniu, który nie jest sprzeczny z obowiązkiem działania zgodnie z najlepiej pojętym interesem klientów, w szczególności nie przewidujący ustaleń dotyczących wynagrodzeń, celów sprzedaży lub innych, które mogłyby stanowić zachętę do proponowania klientowi określonej umowy ubezpieczenia, w sytuacji gdy mógłby zaproponować inną umowę, która lepiej odpowiadałaby potrzebom klienta,
- przekazywać wszystkie informacje do klientów, w tym reklamowe lub marketingowe,
w sposób jasny, rzetelny i niewprowadzający w błąd oraz je właściwie oznaczać, - przekazać klientowi dokument informacyjny o proponowanym produkcie spełniającym wymagania i potrzeby klienta, zgodnie z art. 8 i 9 Ustawy,
- po zawarciu umowy ubezpieczenia, ma obowiązek zachowywać w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w związku z wykonywaniem umowy dotyczące klienta.
Minimalny zakres ochrony ubezpieczeniowej
Bank akceptuje zawarte przez klienta ubezpieczenie jako zabezpieczenie ekspozycji kredytowej, jeśli spełnia ono uznawane w Banku minimalne warunki ochrony ubezpieczeniowej, tj.:
- zakład ubezpieczeń (wystawca polisy) znajduje się na Liście Zakładów Ubezpieczeń akceptowanych przez Bank
oraz
- umowa ubezpieczenia spełnia minimalne kryteria ochrony ubezpieczeniowej.